11 May 2014

Vitamin kehamilan ~ Vitalea VS Obimin

Assalammualaikum dan salam sejahtera....

  
Ramai ibu2 diluar sana yang mengamalkan Obimin ketika hamil. Saya sendiri pun mengamalkan obimin semase hamil kerana masa tu belum kenal shaklee lagi. Lepas ni good bye la obimin. Welcome vitamin kehamilan shaklee. 

Kenapa ibu2 suka makan obimin dari makan 4 jenis vitamin yg klinik kesihatan (kk) bagi? Sebab obimin senang nak telan, sebiji je kene telan, x perlu telan byk2.. obimin lengkap dgn asid folic, iron, b complex dan sebagainya. Macam saya dulu. Malas nak telan ubat dr Kk, sy beli obimin sahaja di farmasi. Masa mengandungkan aqif mabuk sgt teruk. So lebih senang nak telan obimin dari 4 jenis ubat dari Kk yang bermacam2 bau ada.

Sedikit info tentang Obimin.

         


Obimin mengandungi vitamin A, vitamin B1, vitamin B2, vitamin B3, vitamin B5, vitamin B6, vitamin B12, vitamin C, vitamin D, folic asid, kalsium, copper, iodine.

Obimin merupakan vitamin sintetik iaitu vitamin yang dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang ada ciri2 hampir sama dgn yg terdapat dalam vitamin. Formulanya sama tapi tetap tak sama dgn semulajadi.
 Apa itu vitamin sintetik? boleh lihat disini.

Hari ni saya nak tunjuk kan perbezaan antara obimin dengan vitamin shaklee.



Selepas 4minit, kita boleh lihat perbezaan 
 Vitalea - Tablet hancur, B complex mula dilepaskan (warna kuning)
Obimin - Tablet kekal, warna air menjadi pink.



Ini lah hasilnya yang tertinggal dalam perut kita. Itu la beza vitamin sintetik dgn vitamin semulajadi. Jadi anda lebih memilih yang mana?

credit pic vitaminibu.com


Nak dapatkan diskaun sehingga 20%? jom daftar ahli sekarang. Hanya rm75 utk seumur hidup. Bukan sahaja dapat HARGA AHLI, malah dapat banyak keistimewaan lain. klik disini.





 Call/WhatsApp: 017-6777153
  Email: azah150386@yahoo.com
 FB : Azah Ezat
♥ COD: MUAR,TANGKAK,JASIN,MERLIMAU




Post a Comment