26 Jun 2013

Shaklee halal


Masih ragu - ragu dengan produk shaklee? Masih ragu - ragu dengan isu halal Shaklee? Hari ni saya nak kongsikan status HALAL shaklee agar semua yakin dan boleh terus amalkan vitamin shaklee tanpa was -was. In Sha Allah...


Artikel asal : GenkiMomma
Semasa berada di negara yang majoriti nya ialah non-muslim (Jepun), saya sudah terbiasa untuk membelek segala ingredients setiap satu2 makanan, mahupun barangan (some products were made from pig skin). Walaupun dah pernah membeli makanan itu beratus kali, saya masih tetap akan perhatikan bahan2 nya, sebelum masukkan dalam trolley. Tapi, sebab dah terbiasa kan, tidaklah mengambil masa yang lama untuk belek ingredients tue. Mata dah seperti ala2 scan machine. Hehehe. Perkataan yang paling mata saya alert selain b4b1 ialah "gelatine".

Bila menggunakan supplements Shaklee, perkara pertama yang saya periksa pastilah status ke'halal'an nya. Bila dah ada, barulah rasa yakin untuk consume. Namun, sekali lagi hati saya terdetik, apabila terlihat yang kapsul CarotoMax (Vit-A)Vitamin ELecithin & Omega Guard di buat daripada Bovine Gelatine. Hampir luruh juga jantung apabila ternampak perkataan "Bovine" di situ, kerana selama ini saya sangkakan ianya kapsul tumbuh-tumbuhan.

Lantas, saya terus hubungi my upline untuk kepastian. Alhamdulillah, dia yakinkan saya yang gelatin Shaklee adalah HALAL. Ibu & bapanya sendiri pernah pergi ke Shaklee U.S. untuk melihat sendiri bagaimana supplements Shaklee di hasilkan. Menurut mereka,memang diasingkan pembuatan untuk negara Islam & bukan Islam. Memang unik dan kagum. Syukur!

Untuk makluman pengguna Shaklee yang masih ragu-ragu akan ke'HALAL'an nya (seperti saya sebelum ini), di bawah ini saya sertakan Sijil Halal Shaklee...





Ini pula bukti yang menunjukkan ISA ini diiktiraf oleh JAKIM...



Jelaskan?Yang pasti, saya sangat lega. Mudah utk saya yakin kan pengguna shaklee selepas ini. Kalau tidak,  tak kan shaklee ada menganjurkan Pakej Umrah bersama shaklee. Syukur alhamdulilah...

Yang pasti, untuk pengguna Malaysia, segala produk telah dihasilkan di US, dan di bawa masuk ke Malaysia, dan produk ini telah diktiraf halal oleh Islamic Services of America (ISA).




Jika berminat, hubungi saya 

Call/Sms/WhatsApp : 017-6777153
  Email: azah150386@yahoo.com
FB : Azah Ezat
COD : MUAR, TANGKAK, JASIN, MELAKA


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



No comments: