4 Nov 2012

Rawat Masalah Sakit Sendi Dengan Joint Health Tablet

Saya nak kongsikan pengalaman Alin yg mengalami sakit sendi walaupun umur masih di tahap muda belia lagi. Jadi, jangan ingat masalah sakit2 sendi ni khas untuk orang2 tua je ye... Jom baca:

"Saya sering sakit bahu belikat apabila duduk lelama mengadap PC, pasti terasa bahu belikat tegang dan tak selesa. Selain itu, sejak extend breastfeeding Dzakirah, kaki sering didatangi en. biawak a.k.a simpul biawak... hehe its happen bila guna kasut yg tak berapa nak tinggi pun... Bunyi keriok-keriok sering juga berkumandang tatkala bila nak duduk antara 2 sujud... Normally ni semua anggapan pengambilan kalsium yang tak cukup...

Tapi sedar tak anda, ia bukan sekadar tak cukup kalsium... itu tandanya anda mengalami sakit sendi yg "mild"... puncanya?? Tahukah anda kekerapan melakukan aktiviti seperti kedudukan poster yg tak betul yg terlalu lama, sering dukung anak, tidur yang salah posisi dan juga sering mengangkat benda-benda berat, boleh mengundang sakit bila kekerapan aktiviti-aktiviti ni secara longterm... maka terjadi ler 




•sakit sendi lutut
•sakit sendi tangan
•sakit sendi kaki
•sakit sendi bahu
•sakit sendi siku

Alhamdulillah selepas 5 hari mengambil Advance Joint Health Tablet (2 biji) + osteomatrix (4 biji) sebelum tidur... dah tak ada bunyi keriok-keriok pada lutut. Rasa licin saja sendi-sendi terutama bila bangun dari duduk antara 2 sujud, naik tangga mahupun duduk lelama depan PC. Kalau tak, memang terasa.


Advance Joint Health Tablet ni diperbuat dari bahan-bahan herba semulajadi (jagung herba ya) dan bahan-bahannya diuji secara klinikal untuk keberkesanan terhadap masalah sendi. Ya ia diperbuat dari jagung, boswellia dan bahan2-bahan lain yang penting untuk kesihatan sendi seperti vitamin C, zinc, mangan dan sebagainya.

* Dengan mengunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral ,
Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100 %


Bagaimana ia berkesan? Memberi manfaat kepada sendi-sendi dalam 3 cara... 

1 - Menyokong keselesaan sendi
• Ekstrak Boswellia :: Menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. 
•Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi. ia menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

2 - Bertindak sebagai kusyen

•Ekstrak jagung :: Membantu mengekalkan tulang rawan
•Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi.
•Banyak kajian menunjukan supplement ekstrak jagung dapat menggalakan kelenturan, pergerakan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksible dan kajian mengesyorkan yang supplement ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa yang panjang.

3 - Memelihara tisu penyambung yang sihat


•Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C :: nutrien terpenting dalam kesihatan sendi 
•Ia membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberi kekuatan dan struktur terhadap sendi.


Nak cuba?

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda. Saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia. Dapatkan konsultasi dengan setiap pembelian dari blog ini.



Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya

Call/Sms/WhatsApp : 017-6777153 @ 019-7557153
Email: azah150386@yahoo.com
FB : Azah Ezat
Pin BB : 2949585B

Serasi Bersama Shaklee Membawa Bahagia


No comments: