13 Jul 2013

Produk Terbaru Shaklee ~ CoQHealth Plus


Credit ummi ku sayang

Produk shaklee terbaru ini telah dilancar kan pada 13 jun 2013 iaitu pada hari National Conference 2012/2013. Produk baru yang di namakan CoQHealth Plus ini khas untuk kesihatan jantung.
 
 
Ini dia vitamin terbaru shaklee



  

 
 
Cabaran dunia sekarang
 
Penyakit kardiovaskular merupakan pembunuh nombor satu di kalangan rakyat Malaysia. Angka ni adalah 2 setengah kali ganda lebih tinggi berbanding kematian berpunca dari kanser (sumber: Pertubuhan Kebangsaan Jantung Malaysia). Manakala 37% kematian pulak berpunca daripada penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung & strok (sumber: Organisasi Kesihatan Dunia).
 
Kebanyakan pakar kesihatan mencadangkan agar kita meningkatkan amalan gaya hidup harian dengan mengamalkan diet seimbang, ambil suplemen berkualiti (macam Shaklee), senaman yg teratur, tak merokok & memastikan berat badan ideal.
 
Saya pun baru tau yang Coenzyme Q10 (CoQ10) merupakan salah satu suplemen kesihatan yg amat penting utk kesihatan jantung kita.

 

 
 
Coenzyme Q10 Dan Kepentingannya
 
* CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yg hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh supaya ia berfungsi dengan baik. Namun, ia lebih banyak ditemui dalam organ2 yg bekerja lebih keras & memerlukan tenaga selular yg banyak seperti jantung, hati, buah pinggang & pankreas.
 
* CoQ10 amat penting bagi jutaan sel tubuh menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi. Sel2 tubuh membakar gula & lemak daripada makanan yg kita makan. Nutrien ini terurai dan ditukar kpd tenaga. Proses peruraian ni perlukan kehadiran CoQ10 sebagai pencetus tenaga.
 
* Proses ni berulang beribu kali setiap saat utk membolehkan jantung kekal berdegup & membolehkan organ2 tubuh lain berfungsi membekalkan tenaga secara berterusan. TANPA Coq10, sel2 lain tak dapat menghasilkan tenaga & organ tubuh tak dapat berfungsi dgn baik bagi menyokong kehidupan.
  

 
 
* CoQ10 telah ditunjukkan dapat membantu mengukuhkan otot2 jantung, menyokong keupayaan mengepam darah & memperbaiki peredaran darah ke seluruh tubuh.  
 
* CoQ10 juga menyokong pertalian antara saluran darah yg menyumbang kpd paras tekanan darah sihat/normal.
 
* CoQ10 bertindak sebagai satu antioksidan kuat dan membantu melindungi arteri bagi menangani masalah pengoksidaan Lipoprotin Berkepekatan Rendah (LDL) & memudahkan pengaliran darah - penting dlm membantu menyokong fungsi saluran darah termasuk pengaliran darah ke jantung.
 
 
Keperluan Harian CoQ10 Dalam Diet Kita
 
Biasanya kita hanya ambil kurang 10mg jumlah CoQ10 sehari seperti jadual kat bawah: 
 

 
 
 Memang tak cukup kalau nak diikutkan. Tambahan pulak, semakin meningkat umur kita, makin menurun keupayaan tubuh utk hasilkan CoQ10.
 
Gambar bawah ni ialah daripada satu penyelidikan. Umur 20 tahun kita hasilkan paling tinggi tahap CoQ10 tapi menurun 20 tahun berikutnya. So, tengok kat situ pada usia 40 tahun jantung hanya berjaya hasilkan 68.2% drpd jumlah CoQ10 berbanding masa usia 20 tahun...   
 

 
 
Faktor yg menurunkan lagi paras CoQ10 dlm badan kita:
  •  diet tak seimbang (memang susah nak dapat kita makan seimbang setiap hari kan?)
  • pendedahan terhadap radikal bebas
  • penggunaan ubat2 tertentu spt dadah utk mengurangkan kolestrol (maka ambillah Omega Guard Shaklee!)
 
 
Inilah Penyelesaiannya!
 
** CoQHealth Plus **

 ~Ia mengandungi kesemua proprietary semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau dalam 1 kapsul bioketersediaan dgn system penyampaian minyak kacang soya utk penguraian maksimum dan penyerapan yg lebih baik ~
 
 
Perbezaan Shaklee:
  • 1 kapsul CoQHealth Plus = 28mg CoQ10 = 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli!
  • CoQ10 + Vitamin E = mengukuhkan keupayaan antioksidan yg terdapat dalam Vitamin E. CoQ10 bantu kitar & jana semula Vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel2 tubuh.
  • Ekstrak Teh Hijau (mengandungi procyanidins) - menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah & jantung)
  • CoQ10 dari kaedah penapaian yis semulajadi - bahan mentahnya merupakan satu2nya CoQ10 semulajadi dari yis yg ditapai (sumber telah diuji dan diyakini ramai mempunyai kualiti tinggi dlm sumber bioketersediaan CoQ10.
  • Tanpa Gluten.

CoQ10 ditunjukkan dapat:
  • menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
  • Meningkatkan peredaran darah
  • Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 dalam darah
Dos: 1 kapsul sehari selepas makan

* Jauhi dari kanak-kanak. Ibu mengandung, menyusu bayi atau pengamal ubat tekanan darah tinggi perlu mendapatkan nasihat pakar sebelum menggunakannya.


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Call/Sms/WhatsApp : 017-6777153 / 019-7557153
  Email: azah150386@yahoo.com
FB : Azah Ezat
Pin BB : 2949585B
COD : MUAR, TANGKAK, JASIN, MELAKA
Post a Comment