26 Aug 2013

Carotomax ~ Vitamin A

Apa itu CAROTOMAX?



CAROTOMAX merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap. Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja. CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:
• Memelihara kesihatan yang baik. • Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan pertumbuhan tisu. • Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput lendir.


Bagaimana Vitamin A membantu dalam penglihatan?


Vitamin A membantu penglihatan dalam 3 cara utama, iaitu:
Membantu mencegah rabun malam (night blindness).
Membantu mencegah katarak (seperti Vitamin C).
Membantu untuk mengekalkan penglihatan.


Rabun Malam:


Retina mata kita ni merupakan sel yg amat sensitif dgn cahaya yg menyimpan sejumlah vitamin A yg banyak. Dalam retina ada rods dan cones. Rods dan cones ni yg membolehkan kita untuk melihat hitam, putih dan warna-warna lain... Rods ni pula lebih khusus untuk penglihatan malam (night vision).


Rods menggunakan gabungan protein khas yang dipanggil opsin dan bentuk khususVitamin A yg dipanggil retinal untuk berfungsi dengan sempurna. Tanpa Vitamin A, rodstidak akan berfungsi dengan baik dan anda tidak akan dapat melihat pada waktu malam atau dalam keadaan lampu malap. Hal ini akan lebih kerap berlaku apabila kita semakin tua.

Katarak:

Katarak terjadi apabila kanta mata (bukan contact lense ye) kita menjadi keruh. Ia akan menyebabkan kita susah untuk melihat. Katarak juga dikatakan merupakan salah satu penyebab utama buta.


Jika anda mempunyai masalah mata atau rabun yang teruk, cuba lah Carotomax shaklee ini, memang bagus utk mata dan sangat berkesan. Saya akan share testimoni Carotomax pada entry lain pula.


Untuk dapatkan best price dari blog ini, hubungi

 Call/Sms/WhatsApp : 017-6777153
  Email: azah150386@yahoo.com
 FB : Azah Ezat
 Pin BB : 2949585B
♥ COD : MUAR, TANGKAK, JASIN, MELAKA




Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



No comments: